fredag 21 mars 2014

Nää Näää Parvaneh


Idag var lektion coolt eftersom händelserna i berättelsen var smärtsam, stel och jag pratade om väntar tid framför sjukhuset. Jag förklarade varför jag väntade framför sjukhuset eftersom födelsesjukhuset i Irak inte tillåter införsel av män, hur skillnaden var från sjukhusen Sverige och mitt land.

Vi pratade också idag om gråt och varför män inte gråta som kvinnor, och jag tycker att anledningen är på grund av avel.

Mina klasskamrater pratade om medicin kvalitet, hur det i Sverige och hur var det på olika länderna.

Vi pratade om Parvaneh och hur vill hon hjälp Ove, hur var Ove med henne och Vi skrattade lite av Ove när Leila sa att Ove motsatte sig" Nää Näää" Parvaneh men sedan Ove göra som Parvaneh frågade honom.

Jag tycker att nu att Ove är normal människa och han har sitt eget liv.

2 kommentarer:

  1. Jag har rättat dina två senaste reflektion. Kolla i responsmappen på min blogg. Redigera dina inlägg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack Stina, jag har rättat mina reflektioner.

      Radera

Translate