fredag 7 mars 2014

Ove var Ove Ove


Idag var en jätteintressant diskussion i vårt klassrum för att Stina har bjudit Vuxen utbildningens chef och SFI:s chef och det var jätteroligt. Alla mina klasskamrater, lärarna har en stor energi, en stor aktivitet och det var jätteroligt när mina klasskamrater partade sina åsikter för att vi förstår nu mer om Ove och vem Ove var i sitt liv.

Jag började prata om mina åsikter om Ove när han ville inte betala parkering avgifter och jag också söker efter orsaker som Ove varför man betala för parkering avgifter vid sjukhuset och jag tycker att alla mina klasskamrater höll med mig och med Ove för att sjukhuset inte affären. Ove var mycket arg för att det var mot hans principer.


Hatice pratade om clown och hur de hjälpande människor. Vi pratade om hur Ove var före träffa Sonja och hur han ändrar sina tänker och hur han blev efter Sonias död. Vi skrattade mycket idag om Ove i vissa fall och ibland vi bli mycket sorglig på honom, ja det är Ove eller hur..... 

 



1 kommentar:

  1. Du har känt mer och mer om Ove och du har fått mer information om Ove. Också kontaktar och jämför du många saker som hänt runt dig mellan Ove. Du har egen åsikt. Nu förstår jag du inte är som Ove. : )

    SvaraRadera

Translate