fredag 28 februari 2014

God stämning i äktenskapet?

Varje fredag har vi diskussionen om Ove. I dag var det jättemycket diskussioner på lektionen, från sammanfattning av boken till bilar och avslutningsvis religion.

 Alla mina klasskamrater pratade om olika saker t.ex. om deras personliga liv och de ställde också frågor om rätt och fel.

Hatice pratade om äktenskap i det livet behöver diskutera er med varandra, Hon sade också att det är bra att vi är oense om olika saker i syfte att skapa en god stämning i huset.  Jag höll med henne, men skillnaden i åsikter blir ibland för stor och det kan bli ett stort problem.

Jag pratade om bilar och jag tror att jag pratade för mycket om det och jag känner att jag blir lite irriterande för andra. 

Leila, Fatima pratade lite om religion, Cai frågade om islam och vad det var. Stina förklarade för oss vad som är skillnaden mellan olika religioner. 
Jag tycker att det i dag var jättemycket diskussioner och vi förstår mer om Ove….




5 kommentarer:

  1. Jag tycker att det var intressant att höra när du berättade om din relation till bilar och olika bilmärken. Det handlade ju också om din relation till din fru och hur era åsikter skilde sig när det kom till bilar och köra fort. Att tycka olika i en relation tyckte flera var positivt, men som du skriver kan det också kanske ställa till problem. Det kanske beror på vilka saker som man är oense om.

    SvaraRadera
  2. Många information har jag fått från dig! Vad roligt när du jämförde mellan de skillnad bilmärke. Också man kan veta att du är kunnig på bil.

    SvaraRadera
  3. Jag förstod allt när du pratade om BMW. Min man tycker mycket om BMW som dig och köra fort . Men jag gillar inte som din fru, tyvärr! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men kanske i framtiden ska du förändrar det, därför att tiden förändrar mycket saker och du vet inte vad ska vandra eller hur...........

      Radera

Translate