fredag 14 februari 2014

Ett nytt språk

Idag var mycket intressant i klassrummet för att alla elever har jätteenergi och en stor aktivitet och det var roligt den nya typen av språk.

Det var teater, teater var en ny metod för att man kan lära sig Svenska. Vi spelade en teater tillsammans på klassen, vi lärde oss hur man uttal och prata med känslor.

Jag tror att det sättet fungerar jättebra för att alla lär sig många saker på samma tid.

På först var liten svårt till vi att skriva dialog men när fick vi hjälpen från Stina bli det lätt.

Ove var mycket arg på Parvaneh familj för att Lufsen hinnas man har körde bil på Ovesrabatt. Jag tror att Parvaneh mycket snäll med Ove för att hon gav mat till Ove för att Ove hjälpte dem för baka deras släp.

Stina lärde oss hur man skriver strukturen från boken, hur man säger det och vilket sätt säger man ordet.

Sedan började vi träna på uttal med hjälp från Stina för att komma ihåg meningar och vilket sätt säger man det meningen.

Jag spelade Ove och det var roligt för mig för att jag har tränat uttal som jag behöver för det.

Jag tycker att det var jättebra med den nya typen för att man kan träna mer på språket och jag tror den sätt man lära Svenska snabbaste.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate