fredag 21 februari 2014

Diskussionen för Ove

Idag var första diskussion för boken som vi läser på grundläggande. 
Diskussion var jätteroligt för att alla min klasskamrater pratade, dela med sig av sina tankar som de fått under läsningen. 

Stina bjöd oss till drick, kakor och det var bra idé från hon för att böjda ge oss trivs mer på lektionen.  

Vi satt tillsammans runt ett stort bord och pratade mycket om Ove och hur han var i sitt liv. Jag berättade om hur Ove var med bilar. När min klasskamrater pratade förstår jag mer om boken.


Jag tror att den diskussionen var jätteroligt och jag var mycket intressant för läsning och hur var mina klasskamrater tankar.




4 kommentarer:

  1. Hallå! Du är duktig. Jag kan se ut att du har riktigt läst mycket om Oveee!! Du kände mycket om Ove. Men vet du när jag tänker på eller läser Ove blir jag ont i huvudet. Har du några förslag till mig för att jag kan forsätta läsa Oveeee!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Cai! Jag har ett förslag. Fortsätt och kom på alla lektioner, och var aktiv i diskussionerna. Välj ut en tanke till nästa gång. Om vi kan mötas i våra tankar kan vi dela våran huvudvärk med varandra, och då kanske den lättar.

      Radera
  2. Asaad! Fint att diskussionen gav dig mycket. Jag hade gärna velat veta något som intresserade dig av dina kamraters tankar. Exempelvis: "Jag blev förvånad när Tulay sade att hennes mamma liknade Ove." eller "Adrian sade att man inte kan vinna över Ove, jag håller med/håller inte med honom för att..."

    SvaraRadera
  3. Tack Stina för din kommentera och jag ska göra som du sa........

    SvaraRadera

Translate