tisdag 1 april 2014

Tobak bör förbjudas


Jag tycker att i Sverige finns jättemycket studier om cigaretter men mest intressant är tobak är en typ av drog! så människan kan bli sjuk, och man blir beroende på drogen och kan inte släppa den. Flera människor kan inte tåla mer än en timme utan att röka eftersom deras kroppar blev mättad av narkotiska ämnen. Så jag tror att tobak bör förbjudas eftersom

För det första, ekonomiska perspektiv, ekonomin är en av de viktigaste sakerna i vår vardag och framtid. Varför man lägger ut pengarna varje dag? varför man betalar (t.ex. 50 kr per stycken) för att skada sig själv och skada andras hälsa också, man kan istället köpa nya saker som man behövas eller gå på en resa.

Ytterligare varför man behöver slösa tid på att röka en cigarett, om man tänker på tiden som kräves för att ta en cigarett hur många minuter man ska spara par en dag? På den är tiden kan man läsa en bok, eller göra felar saker som är nyttiga för andra människor också.

För det andra, häls perspektiv, Jag tycker att alla människor vet att rökning är skadligt för både lungor, blodkärl .vi borde fundera att ha bra hälsa och inte påverka andras hälsa och särskilt barns hälsa.

Jag hoppas att politiker hör mig, och räknar cigaretter som de förbuden drogerna för att förhindra att de används på offentliga platser eftersom rökningarna liknar.

Ett långsamt självmord för rökare och andras som i närheten av honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate